Jiří Georg Dokoupil
Jedlík špaget / Mangeur de spaghettis. 1996
litografie na papíru
54,5 x 71,5 cm |
Jiří Georg Dokoupil
(narozen 3. 6. 1954, Krnov) je umělcem českého původu. V roce
1968 emigroval s rodiči do Německa.
Jeho tvorba sympatizuje s dadaismem a díky tomu autor odmítá
přijmout jednotný vynucený styl své tvorby. Proto je jeho tvorba
plná různých experimentálních technik, obrazy tvoří například
pomocí barevných mýdlových bublin, pomocí sazí ze svíček nebo
z jednotlivých políček filmu. Společnými vlastnostmi jeho tvorby
jsou expresionismus a erotický náboj. Střídavě žije a pracuje
v Praze, Madridu, Riu de Janeiru, Plovdivu (Bulharsko) a v Las
Palmas (Gran Canaria).
V roce 1976 začal studovat na akademii výtvarných umění v Kolíně
nad Rýnem. Později také navštěvoval univerzity ve Frankfurtu
a v New Yorku. V New Yorku studoval pod vedením německého
konceptuálního umělce Hanse Haackela.
V roce 1979 založil Dokoupil společně s umělci jako Hans Peter
Adamski, Peter Bommels a Walter Dahn skupinu „Mülheimer
Freiheit“. V roce 1982 se konala první Dokoupilova samostatná
výstava. V jejich společném kolínském ateliéru se šestice
označovaná jako „Jungen Wilden“ věnovala hledání současného
uměleckého výrazu prostřednictvím neoexpresivního figurativního
stylu v intenzivně barevných plátnech s tradičními náměty a také
cestou překonávání intelektuálního formálního jazyka minimalismu
a konceptuálního umění. Už v začátcích si Dokoupil vybudoval
méně divoký, ale o to neobvyklejší styl práce
a brzo si našel svoji vlastní cestu tvorby. Od té doby měl Jiří
George Dokoupil desítky výstav po celém světě. Jeho dílo až do
současnosti zahrnuje přes 60 takzvaných cyklů a více než 100
vytvořených technik či stylů.
Galerie Caesar, Olomouc
17. 12. 1996–31. 1. 1997 / Jiří Georg Dokoupil – Sin titulo
(kresby).
12. 5. 2015 – 29. 5. 2015 / Co zde sním a co zde vypiju.
2. 11. –30. 11. 2021 30 let Galerie Caesar
Veletrhy umění s Galerií Caesar:
15. 3. –20. 3. 2016 Art Prague. Veletrh současného umění. Kafkův
dům, Praha
7. 6.-12. 6. 2011 Art Prague. Veletrh současného umění. Mánes,
Praha
|
Homer Flynn |
 |
|
Homer Flynn
Wounded Wolf. 1992
kombinovaná technika na papíru
25 x 27 cm
|
Homer Flynn
(narozen 11. dubna 1945, Shreveport, Louisiana, USA) je americký
umělec, grafický designér a podnikatel,
který je známý jako zakládající člen, spolumajitel a současný
„kapitán Doc“ společnosti The Cryptic Corporation,
manažerské a PR agentury, která od roku 1976 zastupuje skupinu
The Residents. Flynn, který je přítelem a spolupracovníkem
skupiny The Residents od jejích počátků v Shreveportu v
Louisianě, je také hlavním grafickým designérem a uměleckým
ředitelem skupiny a zodpovídá za většinu jejich alb a
propagačních materiálů, které jsou obvykle připisovány jeho
grafické designérské společnosti Porno-Graphics. Od počátku 80.
let Flynn pravidelně působí jako mluvčí skupiny The Residents a
společnosti The Cryptic Corporation, přičemž v této roli získal
na významu po odchodu spoluzakladatele a dlouholetého prezidenta
The Cryptic Corporation Hardyho Foxe do důchodu v roce 2017.
Hardy Winfred Fox 30. 10. 2018 zemřel.
Flynn žije a pracuje v San Franciscu v Kalifornii od roku 1969.
Je ženatý s umělkyní Leigh Barbier, se kterou žije v čtvrti
Haight-Ashbury. Má dvě dcery: umělkyni Janu Flynn (z předchozího
manželství s Diane Flynn) a herečku Isabelle Barbier a dvě
vnoučata.
Galerie Caesar, Olomouc
5. 10.–5. 11. 2010 The Residents – Retrospektiva
2. 11. –30. 11. 2021 30 let Galerie Caesar
|
Bohdan
Hostiňák |
 |
|
Bohdan
Hostiňák
Hestia. 2020
olej na plátně
90 x 110 cm |
Bohdan Hostiňák
(narozen 18. 9. 1968, Svidník). Žije a tvoří v Bratislavě.
Studoval na Vysoké škole výtvarných umění (VŠVU) pod vedením
Rudolfa Sikory. Je výraznou malířskou osobností střední generace
na Slovensku. Hostiňák je známý svým zanícením pro malbu a
kresbu, které systematicky zpracovává do tematických celků.
Inspiraci čerpá v současné realitě i historii. Nicméně tomu se
některé výtvarné a symbolické prvky v jeho obrazech znova a
znova vracejí v nových souvislostech, podobách a kombinacích.
Takto je vše se vším jeví vnitřně propojené a zřetězené jakýmsi
permanentním impulzem přeměny, sjednocujícím principem
vzájemných protikladů a paradoxů, který je vlastní realitě okolo
nás. Hostiňákova díla jsou na hraně racionality a iracionality,
reality a fikce.
Jeho díla jsou zastoupena v soukromých a veřejných sbírkách,
zúčastňuje se na vícerých výstavách doma i v zahraničí.
Galerie Caesar, Olomouc
1. 8.–29. 8. 2013 / Bohdan Hostiňák
2. 11. –30. 11. 2021 30 let Galerie Caesar
Veletrhy umění s Galerií Caesar:
26. 5.–1. 6. 2008 Art Prague. Veletrh současného umění. Mánes,
Praha
|
Jan Knap |
 |
|
Jan Knap
bez názvu. 2025
olej na plátně
60 x 80 cm |
Jan Knap (narozen 8.
7. 1949, Chrudim)
V letech 1968–1969 studoval architekturu na Stavební fakultě
ČVUT v Praze. V roce 1969 odešel do Brazílie.
V roce 1971 studoval u profesora Gerharda Richtera na Akademii
výtvarných umění v Düsseldorfu.
V letech 1972–1982 žil a pracoval v New Yorku,
roku 1979 s Milanem Kuncem a Peterem Angermannem založil skupinu
Normal. Krátký čas sloužil v americké armádě, zkoušel se
prosadit jako ilustrátor, věnoval se abstraktní malbě, myl okna
a dělal číšníka.
V letech 1982–1984 studoval teologii v Římě. V letech 1984–1989
žil a pracoval v Kolíně nad Rýnem, v letech 1989–1992 v Modeně.
Od roku 1992 žije a pracuje v České republice, od 1994 volně
spolupracuje s Galerií Caesar v Olomouci.
Samostatně vystavuje od roku 1985 (Německo,
Španělsko, Itálie, Anglie, Belgie, Nizozemí, Rakousko, ČR,
Slovensko, USA ad.), kolektivně od roku 1980.
Malíř, kreslíř, grafik a ilustrátor Jan Knap je umělec
katolického vyznání, solitér, který se po zahraničním studiu
a zkušenostech vrátil v 90. letech 20. století do Čech. Do
tuzemského kulturního klimatu přinesl neobvyklý a harmonický
způsob malby figurálních scén sakrálního rázu. Obdobně jako
u jiných, tzv. exilových autorů, se i pro Knapův návrat stalo
příznačným, že jeho tvorba je dodnes reflektována mnohem více
v zahraničí než u nás.
Knapova výtvarná díla sice vesměs krouží okolo jednoho tématu –
malovaná stále stejným stylem –, pojednaná jsou ovšem odlišně,
v mnoha variacích. Snahou a přáním Jana Knapa je svými obrazy
vyvolat komplexní úvahu o lidském jednání a základních životních
otázkách. Jsou to meditace nad životem, u nichž však autor
nezanedbává ani krásu malby.
Galerie Caesar, Olomouc
1. 2.–26. 2. 1994 / Jan Knap. Obrazy
10. 9.–2. 10. 1998 Okruh umělců Galerie Carini
(Barni, Bonechi, Cannella, Ceccobelli, Cucchi, Gallo, Chia,
Knap, Kunc, Marini, Salvo, Zorio).
6. 11.–30. 11. 2007 / Jan Knap
2. 9.–26. 9. 2008 Velké prádlo. 200. výstava Galerie Caesar
12.5. – 29.5. 2015 / Co zde sním a co zde vypiju.
5. 9.–29. 9. 2017 PROUD ČASU – výstava autorů okruhu Galerie
Caesar
a členů Spolku olomouckých výtvarníků k 25. výročí galerie
v olomoucké radnici.
3. 12. 2019–30. 1. 2020 / Jan Knap
2. 11. –30. 11. 2021 30 let Galerie Caesar
Veletrhy umění s Galerií Caesar:
Art Prague. Veletrh současného umění. Mánes, Praha
2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012
15. 3. –20. 3. 2016 Art Prague. Veletrh současného umění. Kafkův
dům, Praha
26. 11.–29. 11. 2009 Brno Art Fair, výstaviště Brno
|
Mark Kostabi |
 |
|
Mark Kostabi
Escape from the bored room.
1990
olej na plátně
81 x 87 cm |
Mark Kostabi
(narozen 27. 11. 1960, Los Angeles, Kalifornie, USA)
Kalev Mark Kostabi je americký malíř, sochař a skladatel.
Kostabi je také známý pro svůj koncept „Kostabi World“, což je
studio, kde zaměstnává asistenty,
kteří realizují jeho obrazy, čímž zdůrazňuje komerční aspekt
umění.
Kostabi se narodil estonským přistěhovalcům Kaljo a Ritě
Kostabiovým.
Vyrůstal ve Whittieru v Kalifornii a studoval kresbu a malbu na
Kalifornské státní univerzitě ve Fullertonu.
V roce 1982 se přestěhoval do New Yorku a do roku 1984 se stal
prominentní postavou umělecké scény East Village,
kde získal cenu „Proliferation Prize“ od East Village Eye za to,
že se zúčastnil více uměleckých výstav než kterýkoli jiný
newyorský umělec.
Americký výtvarník a skladatel Mark Kostabi je jednou z
nejznámějších ikon legendární newyorské umělecké scény poloviny
80. let v East Village. Kostabi, současník Andyho Warhola a
Jeana-Michela Basquiata, přišel se zcela jedinečným uměleckým
stylem, který našel odezvu u diváků po celém světě.
Jeho univerzální postavy bez tváře obývají surrealistické světy
barev a kontrastů.
Světy, v nichž se jeho objekty setkávají s tématy lásky,
izolace, technologie a moderních úzkostí.
Jedná se o Kostabiho touhu po univerzálním vizuálním jazyce,
který překračuje rasové a národnostní bariéry,
kdy si v jeho obrazech může každý přečíst svůj vlastní příběh.
V roce 1987 začal vystavovat v renomovaných
galeriích ve Spojených státech, Japonsku, Německu a Austrálii.
Uznání v odborném tisku si získal poté, co v roce 1988 založil
na Manhattanu umělecký ateliér „Kostabi World“.
V roce 1990 začala Kostabiho tvorba získávat uznání také v
Itálii, což ho přimělo k tomu, že se v roce 1996 podruhé usadil
v Římě
a svůj život tak rozdělil mezi Itálii a Spojené státy.
Kostabiho díla jsou ve sbírkách Národní galerie
umění ve Washingtonu, D.C., Princeton University Art Museum,
Muzeu moderního umění v New Yorku a muzea Solomona R.
Guggenheima v New Yorku.
|
Jan Kubíček |
 |
|
Jan Kubíček
Kruhy a půlkruhy s dislokacemi. 1983
akryl na plátně
200 x 100 cm |
Jan Kubíček (narozen
30. 12. 1927, Kolín nad Labem, zemřel 14. 10. 2013, Kolín)
Malíř, kreslíř, grafik, přední reprezentant české školy
konstruktivního umění.
Žil a pracoval v Praze v roce 2013 se Jan Kubíček kvůli špatnému
zdravotnímu stavu stěhuje z Prahy do Kolína.
V letech 1948–1954 studoval v Praze na Vysoké
škole uměleckoprůmyslové a v letech 1944–1957 Akademii múzických
umění obor scénografie.
Od realistické malby, přes lettrismus a informel přešel
k nejradikálnějším formám geometrie. Stejně dobře se dokázal
pohybovat
i v oblasti fotografie a objektu. Strohá analýza řádu a systému,
logika, zkoumání formy a akce. Člen skupiny Křižovatka.
Jan Kubíček je jeden z nejautentičtějších z řady důležitých jmen
českých racionalistů generace 60. let.
Svým dílem je řazen k předním reprezentantům české školy
konstruktivního umění a v grafické tvorbě k zakladatelským
osobnostem české serigrafie.
Byl dlouholetým členem spolku českých grafiků Hollar. Od konce
60. let se zúčastňuje výstav českého konstruktivismu, rovněž
jako člen Klubu konkrétistů, který sdružuje české i zahraniční
elementaristy.
Na přelomu let 1993–1994 Janu Kubíčkovi Wilhelm-Hack-Museum v
Ludwigshafen am Rhein uspořádalo rozsáhlou monografickou
výstavu, k níž vyšel velmi obsažný katalog.
Účastnil se mnoha skupinových výstav v České republice,
Slovenské republice, Německu, USA, Nizozemí, Rakousku, Polsku,
Maďarsku, Španělsku, Švýcarsku, Japonsku, Švédsku.
Jan Kubíček patří mezi nejvýznamnější představitele české
geometrické abstrakce. Plného docenění se u nás – tak jako mnozí
jiní – dočkal až po roce 1989. Povědomí o jeho tvorbě se však
šířilo v zahraničí, kde byla jeho díla součástí významných
přehlídek. Velkou retrospektivu Jana Kubíčka uspořádala Galerie
hlavního města Prahy v roce 2014 (kurátoři Hans-Peter Riese
a Pavel Kappel).
Galerie Caesar, Olomouc
5. 6.–26. 6. 2001 / Jan Kubíček. Obrazy.
2. 9.–26. 9. 2008 Velké prádlo. 200. výstava Galerie Caesar
6. 11.–28. 11. 2014 / Jan Kubíček.
Veletrhy umění s Galerií Caesar:
Art Prague. Veletrh současného umění. Mánes, Praha 2008, 2011,
2012
15. 3. –20. 3. 2016 Art Prague. Veletrh současného umění. Kafkův
dům, Praha
|
Milan Kunc |
 |
|
Milan
Kunc
Nostalgie.
2005
olej na plátně
90 x 120 cm |
Milan Kunc (narozen
27. 11. 1944, Praha) je český malíř, dnes známý v mnoha zemích
včetně Německa, USA, či Itálie.
V letech 1964–1967 studoval na pražské Akademii výtvarných umění
u profesora Karla Součka. V osmém semestru byl však vyhozen.
Roku 1969 odešel do Německa, kde studoval v letech 1970–1975 u
profesora Josepha Beuyse a Gerharda Richtera.
V roce 1979 založil společně s Peterem
Angermannem a Janem Knapem skupinu NORMAL.
Není mnoho českých umělců, kteří se podíleli na formování
nějakého důležitého světového hnutí či směru.
Jedním z nich je Milan Kunc, jeden z významných představitelů
návratu figurativního obrazu v 70. letech minulého století po
období, kdy internacionální scéně dominovaly konceptuální
tendence.
Galerie Caesar, Olomouc
10. 9.–2. 10. 1998 Okruh umělců Galerie Carini
(Barni, Bonechi, Cannella, Ceccobelli, Cucchi, Gallo, Chia,
Knap, Kunc, Marini, Salvo, Zorio).
4. 4.–28. 4. 2006 Milan Kunc. Obrazy a kresby / Paintings and
drawings.
2. 9.–26. 9. 2008 Velké prádlo
1. 4.–30. 4. 2014 Milan Kunc – Gold Paintings (and Sculptures)
12.5. – 29.5. 2015 Co zde sním a co zde vypiju.
5. 9.–29. 9. 2017 PROUD ČASU – výstava autorů okruhu Galerie
Caesar
a členů Spolku olomouckých výtvarníků k 25. výročí galerie v
olomoucké radnici
2. 11. –30. 11. 2021 30 let Galerie Caesar
12. 9.–4. 11. 2007 Dům umění města Brna Milan Kunc – Zlatý věk
(Výběr z díla 1968–2007)
Dům umění města Brna (ve spolupráci s Galerií Caesar /
kurátor Miroslav Schubert)
Veletrhy umění s Galerií Caesar:
Art Prague. Veletrh současného umění.
Mánes, Praha
2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012
26. 11.–29. 11. 2009 Brno Art Fair, Brno
15. 3. –20. 3. 2016 Art Prague. Veletrh současného umění. Kafkův
dům, Praha
|
Laibach Kunst |
 |
Laibach Kunst
Decades. (1979)
2010
sítotisk na
papíře
98 x 68 cm
|
LAIBACH KUNST
Laibach Kunst je slovinské multiplatformní kolektivní umělecké
seskupení.
Hlavními prvky různých postupů Laibach Kunst jsou silné odkazy
na avantgardní dějiny umění, socialistický realismus a totalitní
ikonografii v malbě a grafice, kolektivismus ve svém veřejném
vystoupení (jako anonymní kvarteto oblečené v uniformách), a
koncepční proklamace. Laibach Kunst nadále pokračuje v náročné
konceptuální praxi pomocí různých médií v rozmezí od malby,
grafiky až po video a zvuk. V případě hudebních vystoupení,
vedle politických textů, komentujících situaci doma i ve světě,
rovněž monumentálně a vizuálně propracovaných koncertů.
Laibach Kunst se účastní mnoha tematických přehlídek doma i ve
světě, pořádá dílčí či rozsáhlé retrospektivní výstavy např.
Kunsthaus Erfurt in Germany, Lodž (Muzeum Sztuki), Ljubljana
(MGLC – Graphic Centre), Trbovlje (Delavski Dom), Maribor (UGM),
Zagreb (HDLU), Velenje (Coal Mining Museum) a Labin (Industrial
Art Biennial, Lamparna). Laibach byl rovněž zastoupen na velké
retrospektivní výstavě o NSK Moderna Gallery Ljubljana v roce
2015 a 2016. Tato výstava byla reprízována v Van Abbemuseum,
Eindhoven, Moscow’s Garage Museum of Contemporary Art a Reina
Sofia a Madridu.
Galerie Caesar, Olomouc
1. 11.–3. 12. 2016 Laibach Kunst (SLO) - RED DISTRICTS + BLACK
CROSS
2. 11. –30. 11. 2021 30 let Galerie Caesar
|
Jiří Lindovský |
 |
|
Jiří Lindovský
Microchip, 2025
tužka, akryl a pastel na plátně
140 x 120 cm
|
|
Jiří Lindovský
(narozen 25. 4. 1948, Mankovice)
Žije a tvoří v Olomouci.
Malíř, kreslíř, grafik, autor realizací v oblasti užitého umění.
V letech 1963–1967 studoval na Střední uměleckoprůmyslové škole
v Brně. Výtvarné vzdělání završil v letech 1970–1975 studiem na
Akademii výtvarných umění v Praze u prof. Ladislava Čepeláka.
Od roku 1992 do roku 2016 byl profesorem na Akademii výtvarných
umění v Praze, kde vedl ateliér Grafika I, zaměřený na klasickou
grafickou tvorbu a kresbu.
Samostatně vystavuje od roku 1970 (ČR, SR, Rakousko, Itálie),
společně od roku 1969 (ČR, SR, Polsko, Španělsko, Francie,
Mexiko, Japonsko, Brazílie, Německo, Kanada, Rakousko,
Jugoslávie, USA, Venezuela).
V zahraničním kontextu je známa hlavně autorova grafická a
kreslířská tvorba, za kterou získal v roce 1983 v Barceloně
Bronzovou plaketu Premi Internacional de Dibuix Joan Miró. Jeho
práce se od začátku 80. let 20. století poměrně pravidelně
objevují na mezinárodních přehlídkách současné kresby a grafiky
(Wroclaw, Kraków, Wien, Praha, Barcelona, Ljubljana, Toronto,
São José dos Campos, Capinas, Caracas, Tokyo, Nagano ad.) a jsou
zastoupeny ve významných domácích i zahraničních sbírkách
(Národní galerie v Praze, Uměleckoprůmyslové museum v Praze,
Fundació Joan Miró, Barcelona, Kupferstich-Kabinett der
Staatlichen Kunstsammlungen Dresden, Muzeum Narodowe Szczecin,
Muzeum Narodove Warszawa, Space Gallery Nishinomia, Museo del
Arte Contemporáneo Buenos Aires ad.).
V roce 2011 získal za celoživotní přínos české grafice prestižní
Cenu Vladimíra Boudníka (Praha).
Samostatně vystavuje od roku 1970 (ČR, SR, Rakousko), společně
od roku 1969 (ČR, SR, Polsko, Španělsko, Francie, Mexiko,
Japonsko, Brazílie, Německo, Kanada, Rakousko, Jugoslávie, USA,
Venezuela.)
Jiří Lindovský ve svých kresbách, grafikách a malbách
parafrázuje svět techniky.
Přepis exaktní technické reality podřizuje vlastní imaginaci,
která skutečnost přetváří v mnohovýznamová obrazová sdělení.
Galerie Caesar Olomouc
12. 5. 2015 – 29. 5. 2015 / Co zde sním a co zde vypiju.
7. 3. –31. 3. 2017 Jiří Lindovský – Světlo, ticho.
2. 11. –30. 11. 2021 30 let Galerie Caesar
5. 9.–29. 9. 2017 PROUD ČASU – výstava autorů okruhu Galerie
Caesar
a členů Spolku olomouckých výtvarníků k 25. výročí galerie v
olomoucké radnici.
|
Michal Macků |
 |
|
Michal Macků
geláž č. 7. 1999
79 x 66 cm |
Michal Macků
(narozen 17. 4. 1963, Bruntál) je současný český fotograf.
V roce 1985 absolvoval technologickou fakultu Vysokého učení
technického v Brně.
V roce 1989 absolvoval Institut umělecké fotografie v Praze.
V roce 1989 vytvořil svou vlastní fotografickou techniku, kterou
pojmenoval geláže.
Tuto technologii nadále rozvíjí a využívá ji ve svých uměleckých
zátiších.
Od roku 2005 se jeho fotografické práce rozšířily o třetí rozměr
výrobou skleněných fotografických objektů,
které nazývá skleněné geláže.
Tvorba Michala Macků vyrůstá z pevného základu
osobní zkušenosti. Přes drastické a kruté obrazy destruovaného
těla, křičících úst až po práci s tělesnými fragmenty se
postupně propracovává hlouběji, k pokusu zachytit emoce, napětí
a rozkolísanost lidského nitra. Soustředěnou prací a v souladu
se svým životním postojem dospívá k téměř nehmotnému zachycení
zasutých vnitřních myšlenkových i citových proudů lidské
bytosti, kterou překrývá nebo až téměř rozpouští v přírodních
motivech. Obrazy, které vynáší na světlo, jsou nezáludné,
prosté, srozumitelné a proto důležité.
Galerie Caesar, Olomouc
6. 4.–6. 5. 1992 Michal Macků – geláže
6. 2.–1. 3. 2007 Michal Macků – geláže, uhlotisky, skleněné
geláže
2. 9.–26. 9. 2008 Velké prádlo. 200. výstava Galerie Caesar
2. 11.–30. 11. 2021 30 let Galerie Caesar
Veletrhy umění s Galerií Caesar:
Art Prague. Veletrh současného umění. Mánes,
Praha 2002, 2008, 2011, 2012
15. 3. –20. 3. 2016 Art Prague. Veletrh současného umění. Kafkův
dům, Praha
|
Ludmila Padrtová |
 |
|
Ludmila Padrtová
bez názvu. 1957
olej na plátně
40 x 60 cm |
Ludmila Padrtová
(narozena 14. září 1931, Třeboň – zemřela 24. ledna 2016, Praha)
byla česká kreslířka, malířka a fotografka.
Patří k velikým solitérům českého moderního umění
a spolu s Vladimírem Boudníkem je považována za průkopníka
poválečné abstraktní malby.
Malířka, kreslířka. První dáma české abstrakce. Kvůli rodinnému
původu nemohla studovat na univerzitě. V roce 1955 se provdala
za prominentního českého poválečného teoretika a kritika Jiřího
Padrtu, který ji seznámil s avantgardními tendencemi v
poválečném západním umění. V roce 1956 začala tvořit radikálně
abstraktní malby, blízké francouzské lyrické abstrakci, tašismu
a ovlivněné též dálněvýchodní kaligrafií. Kolem roku 1960
objevila techniku drippingu. V roce 1961 přestala úplně tvořit,
a to až do roku 2011. V tomto roce začíná pozdní dílo Ludmily
Padrtové. Od stejné doby je její znovuobjevováno a nově
doceňováno.
Galerie Caesar, Olomouc
4. 11.–28. 11. 2003 / Ludmila Padrtová –
Lyrická abstrakce a konvulzivní krása.
Veletrhy umění s Galerií Caesar:
15. 3. –20. 3. 2016 Art Prague. Veletrh současného umění. Kafkův
dům, Praha
|
Salvo |
 |
|
Salvo
Východ slunce (nedatováno cca 80.
léta)
olej na plátně
58 x 34 cm |
Salvatore Mangione, známý jako Salvo
(narozen 22. 5. 1947, Leonforte (Sicílie) – zemřel 12. 9. 2015,
Turín).
Žil a pracoval v Turíně.
Salvo byl italský konceptuální umělec, který přešel od tvorby
konceptuálních soch k malbě barevně bohatých obrazů italského
venkova.
Salvo byl známý svým jedinečným stylem, který kombinoval
figurativní a metafyzické prvky. Jeho díla často zobrazují
zjednodušené, barevné krajiny a budovy, kde jsou stromy a
architektura stylizované a malba má snovou atmosféru.
Turín se stal Salvovým uměleckým domovem poté, co se tam jeho
rodina přestěhovala v roce 1956. Začal s portréty a krajinami,
poté se připojil k rozvíjejícímu se hnutí Arte Povera. V tomto
období spolupracoval s významnými umělci. Salvo se poté přesunul
ke konceptuálnímu umění, kde pomocí mramorových nápisů zkoumal
sebe sama, historii a identitu. V 70. letech se překvapivě
vrátil k tradiční malbě. Toto plodné období zahrnovalo jedinečný
dialog se starými mistry, kde integroval autoportréty s
historickými komentáři.
Mezi samostatné prezentace jeho díla patří Pinacoteca Agnelli,
Turín (2024); Muzeum současného umění, Řím (2021); Museo d’Arte
della Svizzera Italiana, Lugano, s Alighierem Boettim, Itálie
(2017); Galleria Civica d’Arte Moderna e Contemporanea, Turín,
Itálie (2015); Galleria d’Arte Moderna e Contemporanea, Turín,
Itálie (2007); Galleria d’Arte Moderna e Contemporanea, Bergamo,
Itálie (2002); Villa delle Rose, Bologna, Itálie (1998); Musée
d’Art Contemporain, Nîmes, Francie (1988); Museum Boijmans van
Beuningen, Rotterdam, Nizozemsko (1988); Kunstmuseum Lucerne,
Švýcarsko (1983);
Mannheimer Kunstverein, Německo (1977); a Museum Folkwang,
Essen, Německo (1977).
Zúčastnil se také Documenta 5 (1972) a ročníků Benátského bienále v letech
1976 a 1988.
Galerie Caesar, Olomouc
10. 9.–2. 10. 1998 / Okruh umělců Galerie Carini
(Barni, Bonechi, Cannella, Ceccobelli, Cucchi, Gallo, Chia,
Knap, Kunc, Marini, Salvo, Zorio).
Veletrhy umění s Galerií Caesar:
2012 Art Prague. Veletrh současného umění. Mánes, Praha
|
Antonín Střížek |
 |
|
Antonín Střížek
bez názvu. 1999
olej na plátně
70 x 90 cm |
Antonín Střížek
(narozen 22. května 1959, Rumburk) je současný český malíř a
fotograf.
Dětství prožil v Ostravě-Porubě. Středoškolské studium na
střední uměleckoprůmyslové škole v Praze. Věnuje se cestování:
Čína, Mexiko, Jižní Amerika, Španělsko, Itálie, Japonsko… V roce
2002 zpracoval realizaci opony Státní opery v Praze.
Antonín Střížek je jeden z čelných představitelů české
postmoderní malby, která se prosazovala od 80. let minulého
století.
Antonín Střížek v osmdesátých letech studoval na AVU, kam se v
roce 1997 na pět let vrátil jako vedoucí ateliéru malby.
Je jedním z nejsledovanějších autorů české postmoderny.
Jeho olejomalby jsou metafyzicky reálné – klasické malířské
náměty se ve Střížkově podání stávají plné duchovního impulzu.
Technika je podřízena celkovému estetickému výrazu. Malířský
rukopis je ve své podstatě až minimalistický, ale přesto ho
můžeme vnímat plně. Krása obyčejných věcí se tak jeví jako
zázračná. Střížkovy malby vypadají jako z jiné doby, ale není to
ani minulost, ani budoucnost. Antonín Střížek je bezesporu
jedním z nejoriginálnějších malířů současnosti. Jeho dílo je
zastoupeno v mnoha sbírkách u nás i v zahraničí, k významným
Střížkovým počinům patří také realizace opony Státní opery v
Praze z roku 2002.
Střížkova tvorba je charakterizována postmoderní estetikou, a
jeho práce odrážejí různorodé kulturní vlivy a inspirace z jeho
cest.
Je známý jak pro své malířské, tak fotografické práce, které
reflektují jeho pestrý pohled na svět.
Galerie Caesar, Olomouc
7. 7.–31. 7. 1999 / Antonín Střížek – kresby, obrazy.
4. 6.–28. 6. 2019 / Johana Střížková | Antonín Střížek – Hladce
2. 11. –30. 11. 2021 30 let Galerie Caesar
2. 7. 2024–29. 8. 2024 / Peter Angermann (D) Antonín Střížek
Veletrhy umění s Galerií Caesar:
Art Prague. Veletrh současného umění. Mánes, Praha, 2004, 2006,
2007
|
Zdeněk
Sýkora |
 |
|
Zdeněk
Sýkora
Modrý ležák. 2006
Serigrafie
67 x 100 cm
|
Zdeněk Sýkora
Zdeněk Sýkora, český malíř, grafik a pedagog, se narodil 3. 2.
1920 v Lounech, kde strávil většinu svého života.
Zdeněk Sýkora zemřel v Lounech 12. 7. 2011.
Po absolvování reálného gymnázia v Lounech začal již během
studií fotografovat a malovat obrazy. Po uzavření vysokých škol
v roce 1939 pracoval na železnici. Po skončení druhé světové
války se rozhodl studovat výtvarnou výchovu a deskriptivní
geometrii na Univerzitě Karlově v Praze. Již v roce 1947 začal
vyučovat na této univerzitě, a v roce 1966 byl jmenován docentem
malby.
Zdeněk Sýkora byl mimořádně významný umělec,
jehož práce jsou zastoupeny v mnoha významných sbírkách
moderního světového umění. Patří k průkopníkům využití počítače
při přípravě výtvarného díla. Vedle své pedagogické činnosti se
věnoval volné tvorbě, maloval obrazy, vytvářel plastiky a byl
autorem desítek grafik a realizací v architektuře. Byl členem
tvůrčí skupiny Křižovatka, která byla založena v roce 1963 v
Praze. Od roku 1985 spolupracoval ve své tvorbě s manželkou
Lenkou.
Jeho práce jsou zastoupeny v mnoha významných sbírkách moderního
světového umění. Patří ke světovým průkopníkům využití počítače
při přípravě výtvarného díla. Ačkoli pracoval se systémy,
programy nebo náhodností, zůstal malířem: originálním způsobem
se zabýval tvary, barvami a jejich vzájemnými vztahy.
Galerie Caesar, Olomouc
1. 7.–31. 7. 2008 / Zdeněk Sýkora – grafika
2. 9.–26. 9. 2008 Velké prádlo. 200. výstava Galerie Caesar
|
Adriena
Šimotová |
 |
|
Adriena
Šimotová
Oko. 1999
pigment, hedvábný
japonský papír
29,5 x 41,5 cm |
Adriena Šimotová
(narozena 6. 8. 1926, Praha – zemřela 19. 5. 2014, Praha)
byla česká malířka, grafička a sochařka.
Studovala pražskou UMPRUM u prof. Kaplického.
Ve své tvorbě vytvářela nové techniky a postupy, při nichž
zpracovávala papír a textil.
Celou její tvorbou prostupoval hluboký zájem o
člověka, síť vztahů a symboliku lidského těla, směřoval do nitra
člověka,
nikoli k jeho tělesné schránce. Opustila klasickou malířskou
techniku a různými technikami zpracovávala papír a textil.
Spolu se svým manželem, malířem Jiřím Johnem, byli při zakládání
české umělecké skupiny UB 12.
Rovněž byla členkou uměleckého seskupení malířů skupiny G7.
Galerie Caesar, Olomouc
4. 10.–27. 10. 2005 Adriena Šimotová, Markéta Othová – věci,
místo.
2. 9.–26. 9. 2008 Velké prádlo. 200. výstava Galerie Caesar
12.5. – 29. 5. 2015 Co zde sním a co zde vypiju.
|
Miroslav
Šnajdr st. |
 |
|
Miroslav
Šnajdr st.
Mathias Grünewald. 1965
vaječná tempera a olej na plátně
60 x 47 cm |
Miroslav Šnajdr st.
(narozen 8. 11. 1938, Toveř (u Olomouce) - zemřel 9. 12.
2024, Olomouc.
Žil a pracoval v Olomouci.
Miroslav Šnajdr st. patří k nejvýznamnějším osobnostem českého
výtvarného umění.
Již od šedesátých let minulého století patří k nemnohým
mimopražským umělcům, kteří přes veškeré komplikace a jisté
osamění zůstali věrni svému přesvědčení a názoru. Šnajdrova
tvorba svým významem přesáhla hranice regionu a vstoupila do
tvůrčí komparace se středoevropským výtvarným prostředím a dále
inspirativně působí až do současné doby.
Dílo Miroslava Šnajdra st. představuje mimořádně osobité
rozvíjení podnětů, které přinesl informel,
a to způsobem, který nemá v českém prostředí obdobu.
Je zastoupen ve sbírkách muzeí umění a galerií výtvarného umění
po celém světě a v mnoha soukromých sbírkách.
V roce 1999 mu byla udělena Cena města Olomouce za celoživotní
tvorbu a v roce 2001 získal cenu Michala Ranného za významný
přínos své tvorby české výtvarné kultuře.
Galerie Caesar, Olomouc
7. 3.–1. 4. 1995 Miroslav Šnajdr. Obrazy.
4. 11.–29. 11. 2008 Miroslav Šnajdr – Rodině a přátelům
2. 9.–26. 9. 2008 Velké prádlo. 200. výstava Galerie
Caesar
12. 5.–29.5. 2015 Co zde sním a co zde vypiju.
5. 9.–29. 9. 2017 PROUD ČASU – výstava autorů okruhu GC a členů
SOV k 25. výročí galerie v olomoucké radnici
31. 10.–28. 11. 2018 Miroslav Šnajdr st. - Hudba a malba |
Malba a hudba
2. 11. –30. 11. 2021 30 let Galerie Caesar
4. 1. 2024–27. 1. 2024 Miroslav Šnajdr st. - Malá rekapitulace.
Veletrhy umění s Galerií Caesar:
Art Prague. Veletrh současného umění. Mánes, Praha, 2002, 2003,
2007, 2009, 2011, 2012
15. 3. –20. 3. 2016 Art Prague. Veletrh současného umění. Kafkův
dům, Praha
|
Jean-Michel Basquiat |
 |
|
Jean-Michel Basquiat
bez názvu. 2000-2010
121 / 300, litografický ofset, ruční papír
Edice Oro Cartie
70 x 50 cm |
|
Jean-Michel Basquiat
(Narozen 22. 12. 1960, New York – zemřel 12. 8. 1988) byl
americký malíř s haitskými kořeny.
Proslavil se nejdříve v New Yorku jako autor graffiti a později,
v 80. letech, také jako neo-expresionista.
Poprvé se představil veřejnosti v červnu 1980, když se zúčastnil
výstavy The Times Square Show
pořádanou undergroundovými umělci, kde vystavovala velká řada
umělců
(např. i Keith Haring nebo Kiki Smith) a také i skupina Group
Normal - Jan Knap, Milan Kunc a Peter Angermann. Veřejnost
se začala zajímat o jeho práci.
V následujících letech Jean-Michael vystavoval zejména v New
Yorku, ale také pomalu začal pronikat do světových výstavních
síní, podporován galeristy Brunem Bischofbergerem a Anninou
Nosei. Také se objevil v galeriích Larryho Gagosiana, Mary Boone
a také Vreje Baghoomiana.
V roce 1982 se zařadil mezi zástupce
neo-expresionistického hnutí a připojil se tak ke jménům jako
Julian Schnabel, David Salle, Francesco Clemente a Enzo Cucchi.
Setkal se také s Andym Warholem, se kterým v letech 1984–1985
spolupracoval.
Zemřel znenadání 12. srpna 1988 ve svém ateliéru na předávkování
drogami. |
|
|